Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

CONTACTS
Marketing SEO

Waarom ‘No Cure, No Pay’ Recruitment minder effectief is

In de wereld van recruitment is het cruciaal om de juiste aanpak te kiezen die past bij uw organisatie en uw specifieke behoeften. Veel bedrijven worden aangetrokken door het ‘no cure, no pay’-model, aangetrokken door het idee van betalen voor resultaten. Echter, dit model kan in de praktijk minder voordelig zijn dan het lijkt. Hieronder leggen we uit waarom het werken met toegewijde recruiters vaak een betere strategie is.

1. Kwaliteit boven kwantiteit

‘No cure, no pay’-recruitment kan soms leiden tot een focus op kwantiteit over kwaliteit. Recruiters die op commissiebasis werken, kunnen geneigd zijn om zoveel mogelijk kandidaten voor te stellen in de hoop dat een van hen wordt aangenomen, zonder dat er een diepgaande match is met de bedrijfscultuur en de vereisten van de rol.

2. Gebrek aan toewijding

Onder het ‘no cure, no pay’-model kan uw vacature in het gedrang komen als deze niet onmiddellijk resultaten oplevert. Recruiters kunnen prioriteit geven aan posities die makkelijker te vullen zijn of waarvan zij denken dat ze sneller tot een plaatsing leiden. Dit kan ertoe leiden dat moeilijker te vullen rollen onderaan de stapel belanden.

3. Een relatie op lange termijn

Toegewijde recruiters investeren tijd om uw bedrijf echt te begrijpen. Zij bouwen een relatie op en richten zich niet alleen op het snel vullen van de positie maar ook op het waarborgen van de langetermijnfit tussen kandidaat en bedrijf. Dit kan cruciaal zijn voor het behouden van talent op lange termijn.

4. Consistentie en aandacht

Werken met toegewijde recruiters betekent dat uw vacatures altijd de aandacht krijgen die ze verdienen, ongeacht hoe uitdagend of specifiek ze zijn. Deze recruiters worden een verlengstuk van uw team, proactief werkend aan het vinden van de juiste kandidaten door hun uitgebreide netwerken en expertise.

5. Transparantie en communicatie

Een samenwerking met een toegewijde recruiter is vaak transparanter. Er is regelmatige communicatie, waarbij updates, marktinzichten en feedback deel uitmaken van het proces. Dit verschilt van het ‘no cure, no pay’-model, waarbij het gebrek aan financiële betrokkenheid vooraf kan leiden tot minder communicatie en betrokkenheid bij het proces.

Conclusie

Hoewel ‘no cure, no pay’ recruitment aantrekkelijk kan lijken door zijn schijnbaar risicovrije natuur, zijn de mogelijke nadelen – zoals een gebrek aan diepgaande aandacht en kwaliteit – significant. Investeren in een samenwerking met toegewijde recruiters zorgt ervoor dat elke vacature de aandacht krijgt die het verdient, wat leidt tot betere, duurzamere plaatsingen. Kies voor een aanpak die kwaliteit en toewijding waarborgt, iets wat essentieel is voor succesvolle recruitment.

Author

Motivee 2

Comments (4)

  1. Pablo Villalpando
    9 December 2019

    SEO is always changing so leaving the strategy and tactics to Onum has more than paid for itself. We estimate ROI is over 10 to 1 – I can’t say enough about this team.

    • Pablo Villalpando
      9 December 2019

      Onum has been extremely consistent and reliable through our entire engagement. Our results speak for themselves.

  2. Pablo Villalpando
    9 December 2019

    It also gives you insights on your market’s behavior such as location, times of activity, frequency of searches, technologies used, product preferences, etc.

Comments are closed.